یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: با همان استدلالی که دولت حقوق کارمندانش را اضافه کرده شورای شهر نیز حکم به افزایش کرایه تاکسی‌ها داده است.

دیروز خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهرتهران در پایان جلسه شورا با حضور درجمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال همشهری در مورد سرنوشت مصوبه افزایش کرایه‌ها و موضع فرمانداری در این‌باره گفت: تصمیم درمورد کرایه حمل‌ونقل عمومی در شقوق مختلف آن نظیر اتوبوس، مترو و تاکسی برعهده شورای شهر است و این تصمیم قطعی است.

وی ادامه داد: این مصوبه به فرمانداری ارسال شده اما تا‌کنون فرمانداری به‌طور مستقیم اعتراض خود را به شورای شهر مطرح نکرده بلکه نامه‌ای به وزارت کشور ارسال کرده که رونوشتی از آن نیز برای اطلاع به شورا فرستاده شده است. به گفته دانشجو، درواقع فرماندار تهران در این نامه از وزیر محترم کشور درباره مصوبه شورای شهر در مورد افزایش کرایه‌ها کسب تکلیف کرده نه مخالفت.

از نظر سخنگوی شورای شهر تهران همانطور که در بدنه دولت به درستی درمورد ارتقای سطح دستمزد کارگران و کارمندان تصمیم‌گیری شده است، باید درباره رانندگان تاکسی که بدون کمک دولت و با سرمایه شخصی خود کار و فعالیت می‌کنند نیز افزایش نرخ داشته باشیم زیرا ما حتی اگر با نظر بانک مرکزی در مورد تورم 35درصدی موافق باشیم باید توجه داشته باشیم که تورم شامل حال رانندگان تاکسی نیز می‌شود پس باید افزایش کرایه‌ها را بپذیریم و غیراز این نیز معقول و منطقی نیست. وی ادامه داد: حتی رانندگان تاکسی برای آنکه سطح درآمد سال گذشته خود را حفظ کنند و کمبود درآمد نداشته باشند قبول کرده‌اند بیشتر کار کنند تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

دانشجو در پاسخ به سؤال دیگر همشهری مبنی بر اینکه درصورت ادامه مقاومت فرمانداری و عدم‌موافقت با مصوبه افزایش کرایه‌ها، شورای شهر چه‌کار خواهد کرد؟ گفت: قانون مسیر را مشخص کرده و بر این اساس هیأت حل اختلاف در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند اما به‌نظر می‌رسد کار به این جاها نکشد زیرا پیگیری‌های خوبی از سوی رئیس شورای شهر انجام شده و ایشان صحبت‌هایی در این‌باره با وزیر محترم کشور داشته‌اند.

بنا براین گزارش دانشجو در ادامه به ارائه گزارشی در مورد محتوای جلسه دیروز شورای شهر پرداخت و گفت: شهردار تهران نیز در این جلسه حضور داشت و به نگرانی‌های اعضای شورا درباره احتمال وقوع حادثه مشابه آبگرفتگی مترو در سال گذشته پاسخ دادند. دانشجو تأکید کرد: نگاه شورا بیشتر مبتنی برجلوگیری از تکرار حوادثی از این دست بود و به همین دلیل نیز شهردار تهران با ارائه گزارش و توضیحاتی در این‌باره به نوعی نگرانی‌های اعضا را پاسخ دادند تا ان‌شاءالله دیگر شاهد حوادث تلخ مشابه آنچه سال گذشته در حادثه آبگرفتگی مترو اتفاق افتاد نباشیم.

وی همچنین به طرح اعتراض نسبت به فعالیت دکه‌ها و غرفه‌هایی که در پیاده روی برخی مناطق ایجاد می‌شود و فضای عمومی را اشغال می‌کنند پرداخت و افزود: طبق مصوبه شورا این کار غیرقانونی است و نباید پیاده‌روها را که جنبه عمومی دارد به گلفروشی و... اختصاص داد، زیرا بعضا دیده شده که حتی 50 تا 60 متر معبر عمومی را اشغال می‌کنند یا در پارکی ساخت‌وساز می‌شود به اسم نماز خانه بعد متوجه می‌شویم تبدیل به ساندویچ‌فروشی شده که متأسفانه اینگونه رفتارها با شیب تند در حال افزایش است.

بر این اساس قرارشد تا شورای شهر به معاونت نظارت خود ماموریتی بدهد تا با تهیه گزارشی در این‌باره و قرائت آن در صحن علنی شورای شهر نسبت به اینگونه رفتارها در شهر تهران تصمیم‌گیری قطعی صورت گیرد.دانشجو دیروز همچنین در پاسخ به سؤالی درباره ضرورت اصلاح طرح تفصیلی و برنامه‌های شورای شهر تهران در این‌باره گفت: در بندی از ضوابط طرح جامع و تفصیلی تهران، ظرفیت اصلاح و بازنگری طرح پیش‌بینی شده است؛ به‌طوری‌که پس از گذشت یک سال از اجرای این طرح، باید اشکالات آن برطرف و در بندهایی که لازم است، اصلاحاتی اعمال شود.

دانشجو با تأکید بر اینکه طرح‌ تفصیلی نباید خشک و غیرقابل انعطاف باشد گفت: از آنجایی که طبیعتا ممکن است طرح تفصیلی در جریان اجرا با اشکالاتی مواجه شود، بندی در طرح تفصیلی درنظر گرفتیم که براساس آن پس از یک‌سال که از اجرای این طرح گذشت، هیأتی متشکل از حوزه مناطق، شهرسازی، ادارات دستگاه‌های اجرایی و شورای شهر اشکالات احصاء شده را مورد بررسی قرار می‌دهند تا اگر نیاز به بازنگری و تغییر و تحولی بود صورت گیرد اما براساس آنچه تا امروز دریافتیم میزان ایرادها و اشکالات طرح تفصیلی در مقایسه با حجم کلی مفاد این طرح بسیار اندک است.

کد خبر 210376
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز